Vi er så mange mennesker på jorden nå, at kampen for å overleve blir stadig tøffere, til tross for at ting er lettere tilgjengelig i dag enn før.Når jeg sier overleve, så mener jeg ikke nødvendigvis bare fysisk sett. Hvis man ønsker å lykkes, så må man ville det selv. Man må være villig til å ofre litt, og gjøre sitt beste. Dersom man sitter og tror at ting kommer av seg selv, da er man naiv.

Alle kan noe, og hvis de bare vil så kommer de til å lykkes. Jeg tror veldig på at man er sin egen lykkes smed. Selvfølgelig kan man være uheldig, men i det hele og store bildet tror jeg det er viktig å være bevisst på seg selv, og hva som er viktig for den enkelte. for noen er det penger som er målet, for meg er det å få lov til å ha en jobb jeg trives i.

Uansett hvilket ønske man har i livet, så må man satse litt for å komme dit. Alt for mange er late. de venter på en drøm som aldri kommer. Noen ender opp med i en jobb de ikke trives i, andre mottar penger fordi de ikke orker å jobbe. De legger ingen energi i å finne seg selv, og dyrke sin lidenskap. De mister troen, og uten den er man ingenting. Enten man tror på gud, eller på kraften i mennesket.

Jeg sier ikke at det er noe galt i å leve på andres penger, men jeg nekter å tro at det er godt for selvfølelsen. Det å motta penger til det nødvendigste dekker kun det du trenger for å leve. Men det er bare fysisk sett. Ser vi på Maslows behovspyramide, så viser den at mennesket også har andre, viktige behov. Familie, venner, noen som tror på deg. Ikke minst det å ha troen på seg selv. Vil man, så kan man.

Å kaste bort et helt liv med å gjøre noe man ikke liker, er for meg helt utenkelig. Selvfølgelig er det sånn i dag, at man trenger penger for å leve. Uansett om man tjener de selv, eller får de fra staten, så trengs de for å kunne overleve. Jeg har veldig tro på at alle kan noe, og at folk burde satse på noe de er flink til. Det å være i en jobb som skaffer deg masse penger, skaffer deg ikke nødvendigvis et godt liv.

Det å gjøre det jeg selv har lyst til, og å realisere drømmene mine er det viktigste for meg. Gleden når folk skryter av arbeidet mitt er verdt hver eneste time med hard jobbing. Jeg er stolt av meg selv, og hvor langt jeg har kommet som journalist. Jeg hadde ikke vært der jeg er i dag, hvis jeg ikke hadde turt å satse. Ved å våge å stikke meg frem, og vise at jeg har lyst til å holde på med dette, dukker også mulighetene opp. Vis hvem du er, og vær stolt av det.

Følte dette tankespinnet kunne være min måte å presentere meg selv på. Jeg er journaliststudent, og elsker å uttrykke følelser og tanker gjennom skrivingen. Jeg ble invitert inn på dette forumet av Tom Erik, som jeg snakker en del med via msn. Nå kan ikke jeg skryte på meg de store opplevelsene spirituelt sett, men jeg føler at jeg er over middels opptatt av tanker, følelser og det vi ikke kan se med det blotte øyet. Håper dette forumet kan hjelpe meg til å finne ut mer om ting jeg lurer på.

Visninger: 7

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Tusen takk for det !
takk for innlegget...regn med du nå finner ut mere om ting du lurer på...som du selv uttrykker deg..

RSS

© 2025   Created by Bjørn Affirmant.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår